Saturday, July 17, 2010

කතා අංක හතර. නියම රාවණා.



රාවණා ගැන හුඟක් කතා ජනප්රවාද තීනව. මේකත් එක ප්රවාදයක්.

ඔය රාවණා ගැන කියන හැමෝම අමතක කරන දේ තමයි, තමං මේ ස්ටෝරි එක මුලිංම දැනගත්තෙ ඉන්දියන් පොතකින් කියන එක. ඉන්දියාව පොත දැමීමට බොහොම ප්රසිද්ධ රටක්. අනික මේ අල්ලපු පොඩි රටේ අසුරයෙක් තමංට ගුවන් යානයකින් ඇවිල්ල ගහල ගියා කියන්න තරං නිර්ලජ්ජි වෙච්චි එක පුදුම නැද්ද? ඒ කියන්නෙ මෙතනදිත් ඉතිහාස කාරය කතන්දරෙ තමංට ඕන විදියට හරවල තීනව. එහෙම නැත්තං මුලු කතාවම බොරු.

හරියට බැලූවොත් බොරුම තමයි. වඳුරු හමුදාව, යුද්දෙදි දෙවියො දීපු සපෝර්ට් එහෙම ගැන හිතුවම හොලිවුඩ් වල ට්රික්ස්නුයි බොලිවුඩ්වල මෝඩ ආදර කතායි දෙකම කැලේ.

අපේ මිරැන්ඩෝ මහත්තයලටත් වඳුරු වැඩ බොරු උනාට මොණරෙ ඇත්ත වෙන්නැතිනෙ. නැත්තං මෙච්චර ඔය ගැන කියවයියැ.

එක්කො අර ඇත් හමුදා වගේ ට්රේන් කරපු වඳුරො හිටියමද කියන්නත් බෑ, ඒත් අනික් සීන් වල තාර බර ඇරියම කතාවෙම ගන්න දෙයක් නෑ. ඒ නිසා මගේ පුද්ගලික මතයනම් මේ රාමගේ ස්ටෝරිය සම්පූර්ණයෙන්ම අර උම්මග්ග ජාතකේ වගේහොඳ පරණ සයන්ස් ෆික්ශන් එකක් විතරයි.

දැන් සමහරු අහන්න පුළුවන් ඇයි ඔය සීත එළිය ගැන එහෙම තීන ජනකතා ගැන මොකද කියන්නෙ කියල. එහෙනං ඔය සීත එළියෙ දාං හිටපු තැන සීත එළිය නං නුවර එළිය, හාව එළිය ගැන මොකද හිතන්නෙ? ඒ කවුරු එළියෙ දාං හිටපුවද? ඔය එළි ඔක්කොම අර රිදී නිම්ණය පොතේ කියල තීන විදියට හැදිච්චි සිල්ලර එළි මිසක් වෙන මොන කෙහෙම්මලක්වත් නෙවී. මේ මට හිතෙන හැටි.

එහෙනං මොකද්ද රාවණාගෙයි විජයබාහු රජතුමාගෙයි තීන සම්භන්දෙ.

මුලිම්ම කියන්න ඕනි පළවෙනි විජයබාහු කියන්නෙ මේ රටෙ බිහිවෙච්චි අති ශ්රෙශ්ඨම ර්ණ සූරය. මේ රට සිංහල රටක් හැටියට අද තාක් කල් තීන්නෙත්, ඉන්දියාවෙ විශාලම හා වැඩිම කලක් අල්ලන් සිටි ඉන්දීය සහ බුරුම, ඉන්දුනීසියානු දෙමළ අධිරාජ්ය බිඳ වැටිල වෙන පාලකයො බලයට එන්නෙත් ක්රි. වර්. 1060 පස්සෙ ලංකාවෙ ඇත්වෙච්චි තත්වයත් හින්දයි කියන එක අද අපේ ගොඩ දෙනෙක් එක්කො දන්නෙ නෑ, නැත්තං අමතක කරල.

දැං බලමු දෙන්නගෙ තීන සමානකං.

නීලමහා යෝධයො එක්ක ඉන්දියාවට ආදම්ගෙ පාළමෙන් ගියෙ විජයබාහු රජු මිස ඔය වඳුරො නෙමෙයි. වහල්සේවයට ගෙනිච්ච අපේ ගෑනු මිනිස්සු ඉන්දියාවෙන් ආයි අරං ආව මිස ඔය කොහොවෙත යන අනුංගෙ ගෑනු එතුම ගෙනාවෙ නෑ. අවුරුදු පනස්ගානක් රජ කරල තමංගෙ මල්ලිට රජකම දුන්න මිස අර රාම යටතෙ වැඩ බලන්න ගෝලයො රජකරපු බාල වැඩ මෙහෙ උනේ නෑ.

තමංගෙ වෙල්ලක්කාරයො කැරලි ගැහුවම ඒව මැඬලල, උංවත් අල්ලල කුදලල දඬුවං දීල අවුරුදු පනස්පහක් රජ කොලා මිස තමංගෙ ඉහල නිළදාරීන්ගෙ උගුල්වල වැටිල හීය ඇනං විජයබාහු මලේ නෑ.

ප්ලේන් හදං ටුවර් නොගියට සිරීපදෙට පාරවල් කප්පවල, වැව් අමුණු දාස් ගාණක් බඳවල අලුතිං උපසම්පදාවත් පිහිටුවන එක අච්චර ප්රභල ආක්රමණික අධිරාජ්යක් යටතෙ අවුරුදු සීයකට වැඩිය තිබ්බ රටක කරපු එක තමයි නියම ප්රාථිහාර්ය, නැතුව ඔය ගල් පලං ඇවිල්ල රත්නපුරෙ හබරල අලේක ඇනිල නවතින්න හී විදින එක නෙවි.

ඉතිං මෙච්චර රටට වැඩ කරපු රජවරුන්ගෙ බිසොවක්වත් නාපු තැනක් ගැන එහෙමට කතා නැති රටේ මේ නෙල්ලිකැලේ සීත ගැන කොහොම මෙච්ච්ර කතා හැදෙන්නද. ඔය සේරම කාලෙං කාලෙට මෙහෙ ආව ඉන්දියන් කාරයො ( විශේශයෙන්ම මහනුවර රජ සමයෙ ) සහ වතු වලට ආපු දෙමළ කම්කරුවො පතුරපු මිත්යා විශ්වාස විතරයි.

ඒ නිසා නියම රාවණා වෙන්න ඕනෙ මුම්මඩ චෝල මන්ඩලම් අධිරාජ්යට අභියෝග කරල උන් එක්ක හැපිල රටට නිදහස දිනා දුන්න අති ශ්රෙශ්ඨ පළවෙනි විජයබාහු මිස මේ නව ශිලා යුගයෙ හිටපු පිස්සෙක් නෙවෙයි.

ප. ලි.
සොඳුරු සිත්වලට බොරුකාරය වෙන්න බැරි හින්ද ඊළග කතාව දාන දවස කියන්නෙ නෑ.

ආයිත් කියනව; මේ මට හිතෙන හැටි. ඔබට මොකද හිතෙන්නෙ?

Thursday, July 15, 2010

මට හිතෙන හැටි...පළමු දිග හැරුම...



මට හිතෙන හැටි ගැන හිතුව තරම් කමෙන්ට් ආවෙ නැත්තෙ සමහරවිට ඕනෑවට වඩා දේශපාලනය ගෑව්ල කියල හිතිලද, නැත්තං අර දුමී කිව්ව වගේ මොන අන්ඩර දෙමළයක්ද කියල හිතා ගන්න බැරුවද මන්ද!

වැඩේ පැහැද්ලි කරන එක හිතුවට වඩා දිග වෙයි වගේ. ඒ නිසා ඉස්සෙල්ල මං කොටම අදහස් දෙක දාන්නං. හොඳ හොඳ ඒව එළිවෙන ජාමෙට කියනවනෙ.

5. විමල් වීරවන්ස මහත්තය මෝටර්රථ නලාවකට එහෙම නැත්තං සිංහලෙන් කියන විදියට හෝන් එකකට සමාන කරපු එකට හුඟදෙනෙක් එකඟ ඇති මයෙ හිතේ. තම තමංගෙ අදහස් කොහොම උනත් මෙන්න මගේ අදහස.

හෝන් එක නගන්නෙ රියැදුරුගේ හඬයි.

හෝන් එකක් නැති කාරයකට පැවැත්මක් ඇත්තේ වුවද කාරයක් නැති හෝන් එකකට පැවැත්මක් නැත.

එංජිමක් මාරු කිරීම අපහසු අධික වියදම් ගෙන දෙන්නක් වුව, හෝන් එක අඩු වියදමකින් පහසුවෙන් මාරු කරගත හැක.

වඩාත්ම වැදගත් හේතුව වන්නේ ලංකාව, ඉන්දියාව වැනි රටවල ආරක්ෂිතව දුර ගමණක් යෑමට රථයකට හෝන් එක අත්යාවශ්ය උනද උගත් සහ විනීත රියදුරන් සිටින රටක මහමග ඔනෑ තරම් දුරක් යෑමට හෝන් එක නැතිව පිළිවන.

දැං පැහැදිලිද මං එතුමවයි හෝන් එකයි එක සමානව දකින්නෙ ඇයි කියල? ඒත් නැත්තං, අපිට කවදාවත් හෝන් නැතිව ගමන් යන්න වෙන්නෙ නෑ!

4. රටේ ජනාධිපතිතුමාට බයිට් කිලෝ එකයි කිව්වෙ ඇයි කියල හිතාග්න්න පුලුවං උන අයත් බැරි උන අයත් දෙගොල්ලොම කට වහං ඉන්නෙ සරීර සෞක්ය ගැන හිතල හෝ, නැත්තං නිකං මොකට ඔය වෑන් වල ගමන් බිමන් යනවද කාර් මෝටර් බයිසිකල් ගෙදර පුස් කද්දි කියල හිතලද මන්ද.

මෙන්නේ මගේ විග්රහය.

අපි පොඩි කාලෙ ඉස්කෝලෙදි කවුරුහරි අපිට කාර්ඩ් එකක් දැම්මොත් ඒක රෙජිස්ටර් වෙන්නෙ කාර්ඩ් එකට බයිට් උනොත් විතරයි. ඒ වගේම කවුරුහරි මෝඩයෙක් කියන කතා සීරියස් අරං ගේම ඉල්ලුවොත් ඒකෙදිත් අන්තිමට වෙන්නෙ තමං තමංවම බයිට් කරගන්න ඒකයි. මොකද අර අපිව තරහ ගස්සන එකාට ඕනෙම ඒ දේ කරන්න, අපිව බයිට් එකට ගන්න.

එක්නැළිගොඩල, ලසන්තල ගැන හරි ආරන්චියක් නැති උනත් කවුද මොකද කොලේ කියල, අර සරත් ෆොන්සේකගෙ කේස් එකෙන්නං අපේ රජතුමා හොඳටම බයිට් වෙලා ඉන්නෙ. ශ්රීපති හරි මංගල හරි වගේ ඔහේ ඕනැ මඟුලක් කියපුදෙන් කියල ඒවට සංවර්ධනීය කිරියා වලින් උත්තර දුන්නනං මේ වෙනකොටත ෆොන්සේක උන්නැහෙව අර එදා දහනායක මහත්තයව වගේ කාට කාටත් අමතක වෙලා ගිහින්. ඒත් බයිල වලට ගේම ඉල්ලන නිසා දැං රජ පවුලම හිටු කියල බයිට් කරනව ෆොන්සේකයි ජෙප්පො ටිකයි.

අනික් කාරනේ තමයි ජනාධිපතිතුමා කිලෝ බයිට් එකයි. ඒ කියන්නෙ කැපෑසිටි අඩුයි. වෙගය මදි. යුද්ධෙ දින්නට දැං වැඩ වැඩි වෙනකොට මැෂින් එක ස්ලෝ වෙලා. මොකද ගිගා බයිට් එකක් නෙමේ තීන්නෙ කිලෝ බයිට් එකයිනෙ.

ඔන්න මං දෙකක් පැහැදිලි කරා. අදට මේ ඇති. අපි සෙනසුරාදට තව දෙකක් බලමු.
( මේ සේරීස් එකට එන කොමෙන්ට් වලින් බලා ගත්තෑකි මේ හෝන් හැර වෙනත් හෝන් තිබේද, මේ බයිට් හැර තවත් බයිට් තිබේද කියල )

ජය වේවා...

Tuesday, July 13, 2010

මට හිතෙන හැටි!



එක එක දෙවල් ගැන පුද්ගලයො ගැන තම තමං හිතන විදිය, පෙනෙන විදිය වෙනස්. අපේ රටේ ජනප්‍රිය චරිත කීපයක් ගැන මට හිතෙන හැටි තමයි මෙතන තීන්නෙ. මේ අය ගැන මම මෙහෙම හිතන්නෙ ඇයි කියල හිතාගන්න පුලුවන් අය, එහෙම නැත්තං තමන්ගෙම දැක්මක් මේ අය ගැන තීනවනම් ඒ ගැන සටහනහක් දාල යන්න.

1. කතරගම දෙවි - උකුනෙකි.
2. දුටුගැමුනු රජු - බැලුම්බෝලයකි.
3. විජයබාහු රජු - විකෘතිනොකල රාවණාය.
4. මහින්ද රාජපක්ෂ - බයිට් කිලෝ එකකි.
5. විමල් වීරවන්ස - මෝටර්‍රථ නළාවකි.

මං මේ ඇත්තො ගැන මෙහෙම කියන්නෙ ඇයි කියල බ්‍රහස්පතින්ද උදේට කියන්නං. හෙට මගේ අනුප්‍රාප්තිකයට වැඩ භාර දෙන්න තීනව ඒ නිසා ෆුල් බිසී, මේ වගේ මගේ වැඩ කරගන්න බැරි වෙනව කන්තෝරු වෙලාවෙදි.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails